Ringsted Kommune fyrer tidligere direktør fra Dragør Kommune.

Den usunde kultur på Dragør Rådhus føres videre i andre kommuner.

Tidligere direktør for Plan og Teknik i Dragør Kommune, Mette Jeppesen, skabte i årevis ravage og splittelse i Dragør Kommune sammen med eksborgmester Eik Dahl Bidstrup (V) og administrationen på Dragør Rådhus.

Storslåede visioner.

Mette Jeppesen og Eik Dahl Bidstrup forsøgte bl.a. at placere aktivitetsparkprojektet ’Copenhagen White Water Park’ klos op ad naboer, natur og dyreliv på tre forskellige lokationer i Dragør under massiv borgermodstand.

Borgerne lukkede og slukkede for projektet i begyndelsen af marts 2019, da Socialdemokratiet begik forligsbrud og vendte Eik Dahl Bidstrup ryggen.

Copenhagen White Water Park er dags dato stadigvæk en død sild – ingen vil have projektet.

Fyret af byråd i Ringsted.

I 2019 forlod Mette Jeppesen Dragør Rådhus, hvilket mange borgere var ovenud lykkelige over.

I Ringsted Kommune kunne Mette Jeppesen efter en kort periode som konstitueret kommunaldirektør, og derefter et par år som teknisk direktør, se frem til at blive kommunaldirektør i 2021.

Nu har et enigt byråd i Ringsted Kommune fyret Mette Jeppesen, hvilket du kan læse mere om nederst i dette indlæg.

Stribevis af fratrædelser i Dragør.

Svingdøren på Dragør Rådhus er på overarbejde, og der er ualmindelig stor ventilation i Dragør Kommunes ledelseslag.

Siden 2019 har følgende ledere fratrådt sine stillinger på rådhuset:

1) Velfærdsdirektør Jesper Reming Tangbæk.

2) Skole- og kulturchef Karina Møller.

3) Erhvervs- og turismechef Claus Rex.

4) Direktør for Plan og Teknik Mette Jeppesen.

5) Kommunaldirektør Kenneth Kristensen.

6) Borgmester Eik Dahl Bidstrup (V).

7) Kommunaldirektør Henrik Harder.

8) Planchef Javier Corvalán.

9) Centerchef for Børn, Skole og Kultur Rasmus Johnsen.

10) Direktør Asger Villemoes Nielsen.

11) Planchef Hanna Rehling.

12) Souschef for Børn, Skole og Familie Mie Schaltz.

Som tidligere nævnt forlod Mette Jeppesen Dragør Rådhus i 2019, og Eik Dahl Bidstrup fulgte trop og forlod borgmesterposten i Dragør Kommune et halvt år før tid i juni 2021.

Fyringen af Mette Jeppesen.

I lighed med den grænseoverskridende og skruppelløse adfærd i Dragør Kommune, så har Mette Jeppesen i Ringsted Kommune udvist ”manglende situationsfornemmelse” og endvidere haft ansvar for adskillige ”fejlslagne projekter”.

Det er yderst sjældent, at et byråd vælger at fyre en kommunaldirektør, men der er altid en tungtvejende årsag hertil.

Nu kan Mette Jeppesen se frem til et gyldent håndtryk på 2.9 millioner kroner, som finansieres af skatteborgerne i Ringsted.

Klik her og se ’Kommunaldirektør på vej mod fyring’

Klik her og se ’Enigt byråd fyrer kommunaldirektør’

Klik her og se ’Kommunaldirektør fyret efter 3 år: Scorer gyldent håndtryk på 2.9 millioner’

Usund kultur på Dragør Rådhus.

Sagsbehandlingen på rådhuset lader meget tilbage at ønske.

Borgerne oplever desværre, at der er alvorlige og fortløbende problemer med administrationen i Dragør Kommune.

Manglende tillid til kommunen.

En meget usund forvaltningskultur har rodfæstet sig på Dragør Rådhus under eksborgmester Eik Dahl Bidstrup (V) og nuværende borgmester Kenneth Gøtterup (C).

Borgmesteren, direktionen og administrationen har eksempelvis en meget lemfældig omgang med forskrifterne i Forvaltningsloven og Offentlighedsloven, hvilket naturligvis er dybt kritisabelt.

Mange borgere, der henvender sig til kommunen i diverse sagsforhold, oplever ikke kyndig vejledning og bistand fra rådhusets ansatte – men derimod inkompetence, ligegyldighed og udpræget borgerfjendtlighed.

Nu kan du opleve et lillebitte krads i facaden på Dragør Rådhus.

Klik her og læs Dragør Nyts artikel ’Fejl og mangler i kommunens sagsbehandling’

Juridiske skridt mod lufthavnen?

Lufthavnen PFAS-forurener dagligt kanalen Hovedgrøften, som har sit udløb i Øresund.

Det er ikke længere en hemmelighed, at virksomheden Københavns Lufthavne A/S støj-, luft-, jord- og vandforurener Dragør Kommune i døgndrift.

Lufthavnens bortforklaringer.

Lufthavnen forsøger med en ny rapport at frikende sig selv for sit erstatningsansvar, selvom der indenfor miljøret er et økonomisk princip om, at det er forureneren, der skal betale for forureningsbegrænsende tiltag og genopretning efter miljøskader.

Men hvad siger kommunalbestyrelsen i Dragør Kommune, som har pligt til at varetage folkesundheden og borgernes interesser?

Klik her og læs Dragør Nyts artikel ’Juridiske skridt mod lufthavnen kan ikke udelukkes’

Industriområde – kolde fødder på Dragør Rådhus.

Politikerne vil omringe det fredede vandhul Køjevælen med et stort erhvervs- og industriområde.

Ejendomsselskabet Mileway, der er ejet af den amerikanske kapitalfond Blackstone, har i begyndelsen af maj 2024 indleveret et projektforslag til Dragør Kommune.

Borgermodstand mod projekt.

Her til aften er projektforslaget om en stor logistik- og lagerfacilitet på Nordre Dragørvej blevet sagsbehandlet af Dragør Kommunes Klima-, By- og Erhvervsudvalg som en godkendelsessag.

Den seneste tids massive borgermodstand mod projektet er dog resulteret i, at politikerne har fået iskolde fødder – godkendelsen er hermed vendt til en afvisning.

Et enstemmigt fagudvalg har valgt ikke at gå videre med Mileways projekt i dets nuværende form.

Politisk modstand mod projekt.

Forud for mødet havde partierne Liste T og Sydamagerlisten, som de eneste, offentligt taget afstand fra det miljøbelastende projekt.

Mileway vil nu indlevere et revideret projektforslag til Dragør Kommune, men essensen af projektet vil være nøjagtig den samme.

I indeværende måned skal sagen viderebehandles af Økonomiudvalget og derefter af kommunalbestyrelsen.

Klik her og se referatet af KBEU-mødet ’Beslutning – Godkendelse af projekt for del af Erhvervsområde Nord’ (4. juni 2024)

Klik her og se referatet af ØU-mødet ’Beslutning – Godkendelse af projekt for del af Erhvervsområde Nord’ (13. juni 2024)

Byggelysten borgmester går bananas.

Et 170.000 m² stort industriområde skal opføres på marken mellem lufthavnen og Nordre Dragørvej.

I Dragør Kommune har borgmester Kenneth Gøtterup (C) store planer om at bygge i tre fredede områder på Engvej, Søndre Strandvej og Færgevej.

Her er tale om henholdsvis et aktivitetscenter med tilhørende friluftshus i det gamle anlæg på Engvej, en bade- og kajakbro på Sydstranden ved Vierdiget og en skatepark på Dragør Havn.

Naboerne siger pænt og velargumenteret ”nej tak” til projekterne i de tre lokalområder.

Grønne områder under pres.

Den konservative borgmester vil med betonalliancen bestående af Konservative, Socialdemokratiet og Venstre sørge for, at hver en grøn plet i Dragør plastres til med diverse byggerier.

Alene i indeværende måned forsøger den entreprenante borgmester, at hastebehandle opførelsen af et 170.000 m² stort erhvervs- og industriområde mellem Ryvej, A.P. Møllers Allé og Nordre Dragørvej lige ved siden af den storforurenende virksomhed Københavns Lufthavne A/S, der er beliggende i Tårnby Kommune.

Erhvervs- og industriområdet vil støj- og partikelforurene dragørborgerne mere, end de er i forvejen, hvilket mildest talt er upopulært, da flere lokalområder i forvejen er kraftigt belastet af bil- og flytrafik.

Vækst, vækst, vækst.

Et af borgmesterens personlige mål er at fjerne Dragør Kommunes landlige særpræg ved at konvertere landzone til byzone, hvilket bl.a. kræver dispensation fra Planlovens, Fingerplanens og Støjdirektivets forskrifter.

Dermed kan borgmesteren bygge flere boliger, erhvervsområder og støjende aktivitetsparker klos op ad naboer, natur og dyreliv.

Nøjagtig den samme manøvre, som eksborgmester Eik Dahl Bidstrup (V) forgæves forsøgte sig med i årevis, vel at mærke under heftig kritik og modstand fra borgernes side.

Flere aktivitetsparker og bygninger.

Spørgsmålet er, om Kenneth Gøtterups talrige byggevisioner er konstrueret for borgernes skyld, eller for at fremme borgmesterens egne interesser?

Nedenfor kan du få indblik i nogle af borgmesterens kommende projekter.

Klik her og læs Dragør Nyts artikel ’Lille håb for flere boliger i Dragør’